Pencereler

Yeni bir çalışmaya başladıktan sonra açılan ekran beş pencereye ayrılmıştır:


Ana Menü (Info)

En üstteki yatay editör ana menü olarak adlandırılır. Bu editörün bir başka ismi de bilgi (info) penceresidir. 

Menüde bulunan bu buton editör seçimine yarar. Bu buton kullanılarak mevcut editörün bulunduğu yerde başka bir editörün görünmesi sağlanır. Bu buton her editörün sol üst köşesinde bulunur.

Bu kısım ana menü seçeneklerine erişmeyi sağlar.


Bu kısım mevcut ekranı gösterir. Burası kullanılarak farklı ekranlara geçilebilir. Blender'ın standart ekranlarından birini kullanmak mümkün olduğu gibi isterseniz kendi ekranlarınızı da oluşturabilirsiniz. Ekran kavramının ne olduğu yine "Arayüz" başlığı altında, ilerleyen konularda daha detaylı olarak anlatılacaktır.

Bu kısım da mevcut sahneyi gösterir. Birden fazla sahne oluşturup farklı ortamlarda çalışma yapmak mümkündür. Sahneler de yine "Arayüz" başlığı altında ilerleyen konularda daha detaylı olarak ele alınacaktır. Bazı 3 boyutlu modelleme programlarında her bir sahne farklı dosyalarda depolanırken Blender'da birden fazla sahne tek bir dosyada depolanabilir.

Bu kısım mevcut motoru gösterir. Buradan farklı render ve oyun motorları seçilebilir.


 Bu kısım ise Blender'ın versiyonunu göstermenin yanı sıra oluşturulan nesnelerin adetlerini ve kullanılan sistem kaynaklarını gösterir. Donanımınızın sınırlarına ulaşmakta olduğunuzu anlayabilmek için kullanılabilecek bir alandır.


3 Boyutlu Görüntü Penceresi (3D View)

Üç boyutlu imleç birden çok işlevi görebilir. Örneğin yeni bir nesne oluşturulduğunda nerede görüneceğini veya bir dönme işleminin nerenin etrafında gerçekleşeceğini gösterebilir.


Üç boyutlu dönüşüm aracı bir nesneyi dönüştürürken (tutma, hareket ettirme, döndürme, ölçeklendirme) yardımcı olur. "Ctrl + Boşluk" tuş kombinasyonuyla gizlenebilir ya da görünür hale getirilebilir.


Bu şekil ışık kaynağını ve ışık tipini gösterir.


Bu şekil ise kamerayı temsil etmektedir.






3 Boyutlu Görüntü Başlığı



Yukarıda gösterilen pencere 3 boyutlu görünüm için yararlı birtakım işlevler üstlenir.

Bu kısım üç boyutlu dönüşüm aracını kontrol etmeye yarar. Sağdaki üç buton sırasıyla hareket ettirme, döndürme ve ölçeklendirmeyi temsil etmektedir. Bunlardan herhangi birini tıklamak üç boyutlu dönüşüm aracının ilgili kısmının görünürlüğünü belirleyecektir.

Bu buton nesnelerin görünümündeki gölgelendirmeyi seçmenizi sağlar.

Bu kısım katmanları gösterir. Katmanlar nesneleri farklı gruplara dağıtmanızı sağlarlar.



Özellikler (Properties) Penceresi Başlığı


Bu kısımda farklı özelliklere erişmenizi sağlayan panelleri simgeleyen butonlar bulunur.


İskelet (Outline) Penceresi


Bu pencere sahnedeki tüm nesneleri listeler. Çok sayıda nesne içeren sahnelerde çalışırken istenen bir nesneye çabuk ulaşmada yarar sağlar.






Zaman Çizelgesi (Timeline) Penceresi



Bu pencere de animasyonlarda kullanılacak olan zaman çizelgesidir.