Giriş

Blender ilk olarak NeoGeo'nun kurucularından Ton Roosendaal tarafından geliştirilmiş bir 3 boyutlu grafik programıdır. Ardından NaN isimli şirketi kuran Ton Roosendaal bir süre başarılı bir iş hayatı geçirse de bir süre sonra diğer yatırımcıların da baskısıyla 2001 yılında şirketi kapatmak zorunda kalmıştır. Daha sonra Ton Roosendal'ın kurduğu Blender Vakfı tarafından hakları NaN şirketinin yatırımcılarından satın alınan program artık açık kaynak kodlu olarak ücretsiz dağıtılmaktadır. Programın geliştirilmesini de yine aynı vakıf üstlenmektedir. Blender modelleme, kaplama, ışıklandırma ve animasyon gibi özellikleri bir arada sunan bir pakettir. Blender birçok işletim sisteminde çalışmasının yanında boyutu da oldukça küçük bir programdır.

Blender'ı indirmek için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz:


Blender çok karmaşık bir sisteme sahip olduğu için başlangıçta öğrenmesi çok zor gelebilir. Fakat biraz motivasyonla öğrenildiğinde programı kullananın birçok şey yapabilmesine olanak sağlayacaktır.

Burada Blender hakkındaki bilgiler şu sırayla ilerleyecektir:

1) Arayüzün anlaşılması
2) Modelleme
3) Işıklandırma
4) Gölgelendirme
5) Animasyon
6) Render
7) Oyun motoru

Fakat şu da bilinmelidir ki burada grafik tasarım konseptlerine çok derinlemesine girilmeyecektir. Blender ile alakalı konularda ağırlıklı olarak Blender'ın fonksiyonları anlatılacaktır. Nasıl iyi bir grafik tasarımcı olunacağı sanatsal bir konudur ve genel olarak burada anlatacaklar bunu kapsamayacaktır.




                 Blender >>>>> Tanıtım (Arayüz)